Elena Navarro es reuneix amb l’equip de Lucentia

La catedràtica de la UCLM es va reunir amb l’equip de Lucentia per a fixar les línies d’actuació dels pròxims mesos dins del projecte Balladeer

El passat 16 de novembre, vam comptar amb la visita d’Elena María Navarro Martínez en Lucentia Research Group. Vam rebre a Navarro per a poder acordar diferents punts a dur a terme dins de la investigació que s’està desenvolupant en el projecte #Balladeer.

Elena Navarro és catedràtica en Informàtica per la Universitat de Castella-la Manxa (UCLM). A més, ara mateix és membre activa del Grup d’Investigació LOUISE de la UCLM. Les línies d’investigació en les quals en l’actualitat se centra són l’enginyeria de requisits, l’arquitectura de programari, el desenvolupament basat en models i la interacció humà-computadora. Concretament, destaca la seua experiència de més de 20 anys com a docent en enginyeria de programari, amb especial focus en l’aplicació de tecnologies .NET per al desenvolupament d’aplicacions en el núvol.

Elena Navarro durante su reunión con Lucentia Research Group en la Universidad de Alicante

Navarro col·labora hui dia amb Lucentia Research Group com a investigadora del projecte #Balladeer. És per aquesta raó que la investigadora es va desplaçar per a mantindre una reunió amb l’equip situat en la Universitat d’Alacant, en la qual es van fixar les pròximes línies d’actuació del projecte quant a la seua expansió a entorns de #realitatvirtual (RV) i #realitataumentada (RA). De fet, Navarro està involucrada en les tasques de desenvolupament de #videojocs en #RV i #RA i, durant les reunions de treball, es va dissenyar la segona fase d’un dels #videojocs que s’estan desenvolupant.

El projecte #Balladeer té com a objectiu principal el diagnòstic i tractament del #TDAH. A més, aquest projecte pretén establir les bases de la investigació per a la futura intervenció en entorns intel·ligents de #realitatestesa centrats en la persona. Per a poder complir amb aquest objectiu general, Lucentia analitza la #activitatcerebral dels usuaris i l’evolució que aquests presenten a través d’una plataforma que proporciona una posterior anàlisi de #bigdata i #inteligenciaartificial, gràcies a les eines seleccionades. A més, els tres nivells d’anàlisi de #Balladeer presenten aspectes tecnològics nous. En primer lloc, es mesura el nivell d’atenció mitjançant tècniques de #seguimenocular (eye-tracking), #encefalografia o mesurament de #conductivitatelectrodermal. Seguidament, es processa el #bigdata per a facilitar el diagnòstic de #TDAH als professionals implicats. I, finalment, es proporcionen sistemes d’ajuda i algorismes #machinelearning per a millorar el procés de presa de decisions segons l’evolució dels pacients.

Respecte als entorns de #RV i #RA, Lucentia compta amb tres models d’ulleres que s’usen per a facilitar el procés de mesurament del nivell d’atenció. D’una banda, comptem amb les ulleres #Oculus Meta Quest 2 i les ulleres #HTC VIVE Pro Eye com a eines de #realitatvirtual. D’altra banda, comptem amb les ulleres de Microsoft #HoloLens per al seu ús a l’entorn de #realitataumentada.

El projecte #Balladeer (PROMETEO/2021/088) està subvencionat, dins del programa Prometeo, per la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana.